Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Tvillingdeckarna

Publicerad 2007-04-12 08:42:49 i AvArt - Avation art...med mera,

Tvillingdeckarna Trillingdeckarna?

Vart tog de vägen? Tvillingdeckarna Klas och Göran från Vindsele - och deras stele och intektuellt högstående kusin Hubbe? Hittade en imponerande site om Tvillingdeckarna när jag - som vanligt - letade efter något fullständigt annat. Eller gjorde jag det, egentligen....

Titta på omslaget här ovan: Känner någon igen vad det är för bil i bakgrunden?

En hel del böcker gavs ut - denna till exempel, som är tämligen relevant för dennna blogg:

28197-485 Flygmysteriet.

Tummen på bilden är Kryddens: Jag gissar han hittade boken på Södra Esplanden (i Lund, loppis där varje lördag under det ljusa halvåret). Planet är en Sea Bee. I serieversionen av "Flygmysteriet", som kom på 70-talet, var Sea Bee'n utbytt mot en Thurston Teal. I mitt tycke ett litet nedköp...

Själv tyckte jag att nörden Hubbe stod för "något fint", så han fick även ibland figuerera på framsidan av mina, saligen avsomnade, gamla newsletters.

Lazerb3

...om ni hittar honom, men han finns där.


Currently spinning: New Order True Faith

I like to listen to this song while I kill people in my basement.

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Matsen

Publicerad 2007-04-12 10:17:34

Ford Taunus!

Postat av: F

Publicerad 2007-04-12 10:45:26

Borde vara det, va? Jag tänkte att det var en Opel..först... och sen kommer du ... ;P

Postat av: C

Publicerad 2007-04-12 13:06:42

Jag tänkte mig en Ford Granada men vad vet jag;)!?

Postat av: Chrisper

Publicerad 2007-04-12 20:17:40

Vi som var så "tuffa" så vi var hemma å läste böcker. Jag trodde jag hade läst alla men kände bara igen Fäbodsmysteriet(!). Hade det filmats hade ju bröderna Sedin var som klippta för rollerna. Annars var jag mer "tre deckarna". Dom hade sånt coolt högkvarter med massa hemliga ingångar....och titlarna- Brinnande ögats gåta, Fräsande fotspårens gåta, Drullige dubbelgångarens gåta. Otroligt spännande !

Postat av: Anonym

Publicerad 2007-04-12 20:19:28

Nja, C ... Tanus (tysk), Grenada (Engelsk) ... o jag som trodde Opel.
Mats har rätt - det är en Tanus 20M:
http://www.autoextrem.de/attachment.php?attachmentid=9889&stc=1&thumb=1
Kom på att jag faktiskt själv har en Tanus - fast det inte är "uttalat" på bilen - en 15M '70.

Postat av: F

Publicerad 2007-04-12 20:51:35

Chrisper-Krydden: Fädbodsmysteriet!? Vem skulle spela jäntan? vem skulle spela Hubbe? Och, vem skulle blåsa i hornet? :P

Drullige dubbelgångarens gåta? Hmm, låter typ som Filip H och jag kör 20 snabba frågor på en okänd doktor vid tillställning på Ullinge...

Postat av: Chrisper

Publicerad 2007-04-12 21:50:53

Hehe...jag har grunnat på det....som Hubbe skulle den "skit-viktige" Peter Wolodarski kunna passa....fäbodjäntan lämnar jag över till dig...

Postat av: F

Publicerad 2007-04-12 22:00:00

menar du att jag ska agera jänta, i funktionen "fä-bod-jänta"? vafalls!!! :O

Postat av: Chrisper

Publicerad 2007-04-12 22:33:49

Fäbod-Kenta ?

Postat av: F

Publicerad 2007-04-12 22:57:44

Modstrilogin? "Dom kallar oss fäbod", "Ett underbart fädbod", "Fädbod-Kentan" :O

Postat av: Chrisper

Publicerad 2007-04-13 11:26:19

Där har vi den !!! Kjelle Bergqvist regisserar...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela