Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Sjutton också

Publicerad 2006-10-13 15:35:46 i Allmänt,

Sjutton också

Som omslagspojkar till den engelska motsvarigheten till Okej, Smash Hits, någongång under 1983, ser vi Heaven 17. Namnet är snott från A Clockwork Orange där Heaven 17 nämns såsom liggande på fjärdeplatsen med låten Inside. Just nu  ligger dock inte den på min skivtallrik. Jag har istället gjort en djupdykning i skivarkivet och fiskat upp Heaven 17:s albumrelease från 1984: How Men Are. Första singelsläppet från den har jag för mig var Sunset Now ganska snart följd av This is mine. Dock ska kanske nämnas att albumet från året innan, The Luxury Gap, var en bra mycket större framgång jämfört med How Men Are. Men det förtar inte helhetsintrycket, produktionen är snyggare gjord på den sistnämnda.

Så innan solen har gått ner för dagen ljuder åter igen snart Sunset Now igen i de trötta gamla högtalarna. Tror inte den nådde så högt på listorna som den fiktiva Inside, det är en rätt typisk Top 20-låt. Fast kanske det gick bättre i Japan...?

sun

Sun crazed in our room
It was an endless afternoon
It seemed that we were so immune
The nights were stronger and longer
I fell on my pillow saying
Tell the world that lucky's calling

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela