Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

The Captain Of Her Heart

Publicerad 2006-10-14 15:50:00 i Allmänt, Musik - 80-tal, musik,

I min pågående inventering av samlingsalbum i vinylarkivet, så fick mig igår kväll ett spår på en halvmediåker platta att stanna upp lite. Hmm, detta var lite bättre nu är än då - när 1985 blev -86 ungefär, eller? Jag vet inte, men något som krokar har den: The Captain of Her Heart.
 
Egentligen vet jag vad kroken/hooken är - det är pianot! Det spelades av  Felix Haug. Han var ena halvan av den schweiziska duon Double. Sångaren hette Kurt Maloo, inte svårt att lista ut att han var den andra halvan.
 
Det var vintern 1986, ungefär när Palme sköts...och Barry Seal med för övrigt.

It was way past midnight
And she still couldn't fall asleep.

This night the dream was leaving
She tried so hard to keep.

And with the new day's dawning
She felt it drift away.

Not only for a cruise
not only for a day


Too long ago, too long apart
She couldn't wait another day for
The captain of her heart.


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela