Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Snögås eller smörgås

Publicerad 2006-11-24 08:14:11 i Allmänt,

Snögås eller smörgås

Smörgås har jag bredvid mig, med andra ord frulle. Snögåsen har vi på bilden, med andra ord en viss Cessna 205. Det står Snowgoose i nosen, men bilden är för liten så det ser ni inte. Fotot är från Bromma och taget i mitten av 60-talet. Norska äkta paret Pedersen flög från Alaska, över nordpolen, till Bodø med flygplanet sommaren 1963. Tydligen en rätt känd händelse då det begav sig.

Bromma, ja. Där kanske man blir upplockad på söndag. Vore greit som norrbaggarna säger.

Lite senare på dagen: Fick oväntat sällskap av Fulke på tåget upp. Han hade ingen returbiljett utan skulle hämta en bil i Danderyd. Det är ju inte så ofta - efter det saliga "köket "gick i graven för cirka ett år sedan nu - som man träffas och snackar. Så resan gick snabbare än beräknat. Nu har Jenny och jag tagit oss ett par välbehövliga farmorsfläderblomssa%ft out of rocks. Nu kommer det hända roliga saker...

Det är fredag idag, då blir det inte mer skrivet än så här.

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: miss x

Publicerad 2006-11-24 09:03:44

Go'morrn!
Varje gång jag hör ordet frulle tänker jag att det måste vara en förkortning av full rulle. Har länge tänkt bolla den tanken med dig men glömt.. Men nu så, vad tror du!? Och när jag ändå är igång, vaddå full rulle!? Vad för rulle...trådrulle, cykla på rulle...I don't get it..

Postat av: F

Publicerad 2006-11-24 15:01:11

g'eftermidda

Men lite så är det: Man käkar en snabb frukost, för fulla "muggar", för full rulle - frulle.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela