Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Tors hammare svingades denna torsdag

Publicerad 2006-07-27 22:19:26 i Allmänt,

Tors hammare svingades denna torsdag

Jag tror inte att det har kommit någon nämnvärd "nederbird" på över en månad. Det har knastrat ordentligt i det döda gräset när man gått i det, torrt som sommaren 1997 eller 2002. I varjefall någonstanns emellan. Men ikväll small det: åska. En rejäl åskskur levererade på kort tid cirka 40 millimeter och luften är nu bra mycket lättare att andas. Tidigare idag var det 32 grader i skuggan, och det var inte den första dagen som det var så - möjligen den värsta.

Värmen har gjort en lindrigt sagt mör. Man har en ambition att genomföra sker och ting, man planerar och står i. Men så upptäcker man: Nej, jag orkar inte. Det är främst "kreatvit arbete" som "drabbas" i mitt fall (kolla!, jag har till exempel inte orkat blogga på flera dagar!). Att tjäna som robot funkar dock, fast ibland med  reducerad fart. Så det är nog inte helt och hållet någon slump att jag idag lyckades lämna två korta texter för redigering och tänkt "visning"på tisdag. Jag är både nöjd, och inte. Ambitionen var att komma in med tre färdiga artiklar, jag är inte ens i närheten av det (och ej heller dödlinan, tur är väl det). Men jag är nöjd att ändå leverera något. En ambivalent inställning. Jag har nog haft lite hjälp av det faktum att jag, i mitt jobb som robot, mest på senare tid suttit i en bil vars klimatanläggning har räddat hjärnan från total torrkokning.

Efter att ha jobbat två helger på raken känns det skönt att slippa göra så den stundande. Imorgonkväll planeras det lite utflykt till Dammen där det står en grill ..... bland annat. Captain Grogg lär närvara också, med flera.

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela