Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Linda och Loffe på uppdrag i Götet

Publicerad 2006-07-03 00:06:00 i Allmänt,

Linda & Loffe på uppdrag i Götet

Återigen en vansinnig helg, kul. På fredagskväll var det grillfest hos Sune. Bland annat närvarade Bule med en flaska Absint vilket satte sin prägel på kvällen. Där och då blev det bestämt att jag skulle hänga på Mats och Micke till Götet morgonen därpå. Detta för att kolla på min gamle tonårsidol Stephen Tin Tin Duffy som hade spelningar där i dagarna två. Även om jag inte var riktigt säker på "min" biljett (kommunikationsproblem relaterat till den av Bule medhavada likören) fixad av min agent i 031-närområdet. Som alla agenter har även denna agent ett kodnamn, i detta fallet Linda.

Efter att varit ute och avnjutit lite sol i Fiskebäck återvände jag, Mats, Micke och Tompa hem till den sistnämde på seneftermiddagen där baslägret hade upprättats. Då den klassiska svenska 80-talsrullen Göta kanal visades av SVT1 så fick även jag ett kodnamn: Loffe (Detta kom senare på kvällen kompletteras med ytterligare ett namn: Fabian Bengtsson. "Kärt barn.." etc.). 

Förflyttning neråt stan och fotbollsmatchen England - Portugal sågs på ett etablisemang med fullständiga rättigheter. Där sammanstrålades det också med agenten nämnd ovan. Vi kollade på Tin Tin och hans band (Sångaren i bandet är väligt utåtagerande, busig blick etc, mycket 45-50-åriga mödrar med sina 20-25-åriga döttrar i publiken, jag tror att det har att göra med sångaren. Gänget åkte i en Airbus A319 som var parkerad över helgen på Landvetter.), det var rätt bra. Underhållande. Efter detta var slut så var det lite försök till barhopping, dock lite mycket folk överallt. Det var nog någon konsert på Ullevi tror jag som slutade ungefär i samma veva.

På en lite mindre bar på Victoriagatan träffade vi, i detta fallet Linda och Loffe, Nils som var där tillsammans med Agneta och Anna. Lite extra kul då jag och Nils under hela den föregående veckan försökt få till en lunch men misslyckats. I det för natten överbefolkade Göteborg gick detta, men att kalla det för lunch vore fel. Så det blev istället att hinka lite rödvin ihop och snacka lite flyg och F1 med mera. Nils var sin vana trogen och fyllde kodnamn Linda med lite i stunden påhittade "sanningar".

Sent om sider återvände vi till baslägret. Vakndae sedermera upp idag - smalare än någonsin - i en chippendale-soffa. Då var det lunchtid för övrigt. En lunch lät dock vänta på sig. Klockan var närmare tre innan det blev lite lassagne, detta i Marstrand.

Vid niosnåret var vi åter i Eket och därmed anser jag att det får räcka för denna helgen.



Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela