Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Fadern

Publicerad 2006-12-25 18:42:00 i Allmänt, Familjealbumet,

Fick en liten pråpå från ett annat håll att jag kanske inte sa så mycket om mig själv här på bloggen. Jag vet, det är så. Hade den varit fullständigt anonym hade det kanske varit annorlunda. Men nu är den inte det, så .. ja, detta sätter  med andra ord "standarden". Men ändå skriver jag spontant och om saker och ting jag känner för, just då, att skriva om. Även om det kanske inte rör mig så kommer det fritt ur hjärtat, det är något som berör mig ändå på ett eller annat sätt.

28197-375

Bland de saker jag fick i julklapp igår var det nog ett skapligt stort cigarrfat i glas som berörde mig mest. Det låg i sin orginalförpackning och Bengt hade hittat det under bänken i sin verkstad. Fatet var Lennings Maskin AB gåva till sina anställda vid julfesten 1965. Mor hade väl tyckt pjäsen var för ful  (och onödig) för att komma in i hemmet så den hamnade på en hylla i verkstaden. Men nu alltså "återupptäckt".

Likaså berörde det mig att Ben pronto  var tvungen att köra mig fram till rondellen med traktor när jag skulle gå hem igen efter ha käkat julmat i föräldrahemmet. Obekvämt som tusan, däcken är sjukantiga och det blir inte bättre komfort ju fortare den gamla Valmeten går. Tvärtom, men det är inte det som räknas i detta sammanhang.

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela