Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Får ingen kläm

Publicerad 2005-12-29 12:34:56 i Allmänt,

Jag brydde verkligen inte om vad de andra tyckte om det. Jag bara var tvungen att inta horisontalställning på soffan i fikarummet, detta tjugo minuter innan rasten. Sedan gick jag in i en koma och tvärdog i trekvart. Det är inte meningen att man ska jobba idag, man ska ligga kvar i sängen. Titta ut själva?! I denna väderlek stannar man hemma och snurrar in sig i täcket, vänder sig om..och somnar om.

I brist på ovan beskrivna scenario är jag nu hemma på lunch och attackdricker kaffe. Vilket säkerligen kommer få följden att jag näpperligen kommer att somna i rimlig tid ikväll, igen. And so the story goes, samma sak imorgon. Fast då är det fredag, brukar vara lättare då. Jag får ingen kläm på detta. Mycket som jag inte får kläm på just nu. Varför?

Mer kläm, nu stavat Klemm. Peter, den engelske miljonären i hårförlängningsklister som jag känner sedan fyra år tillbaka, mailar mycket nu. Han har blivit erbjuden att köpa en före detta svensk Klemm Kl.35D, tillverkad 1940. Priset £115 000, vilket måste innebära en ordentlig prutmån. Den är åter i Tyskland sedan 1950-talet, tillverkades där. Peter tycker att jag ska jag få fatt i någon i Sverige som kunde tänka sig köpa Klemm'en. Alltså, det gäller att få kläm på någon med stadig plånbok som har en soft spot för tyska sportflygplan från mellankrigstiden. Hittade en bild på planet i fråga. Får bli slutkläm...

D-EFUB


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela