Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Bästa inläggen 2017

Publicerad 2017-12-23 17:17:17 i Allmänt,


Bättre sent etc. Brukar ju runt den 20 december lägga ut ett inlägg där jag diskuterar lite om och kring bloggen och dess eventuella toppar under året. Känner tyvärr dock att jag denna gång inte hinner göra en mer omfattande skrivning, så jag går direkt på listan. Här kommer då mitt urval, min egna topp tio:

Sparmann S-1a SE-ADX

Nedskjutningen av Turbulent Turtle

Polsk flykting nödlandar utanför Kalmar 1951

Flygplan från en annan planet - Jupiter

Idag för 30 år sedan: Lansen nästan nedskjuten

Change i paradiset och Jacques Fred Petrus

Let's Fly som Max Conrad

Känd som "Speedy Gonzales", Freedom 3" och "Perestrojka"

Schakalen och jag

Larmags flygplan

 
Hur många inlägg handlade om flyg i år då? Svar: Åtta inlägg! Detta kan jämföras med att 2008 var de fem, 2009 var de sju, 2010 var det nio stycken, 2011 var de sju stycken, 2012 var de åtta stycken, 2013 var de sju stycken, 2014 var de nio och 2015 var de tio av tio. 2016 var det återigen nio.

Totalt har från starten i oktober 2005 publicerats 4061 stycken inlägg på lae.blogg.se.

Gilla gärna bloggen på facebook också. Jag brukar puffa där när ett nytt inlägg är publicerat och det bjuds på en hel del annat också. Men snälla, glöm inte att kommentera, främst i direkt anslutning till inläggen - det är nämligen en av bloggens viktigaste bränslen.

Nu går bollen över till Er, kära läsare - vilket eller vilka inlägg anser Du bör lyftas fram från 2017? Berätta!

Önskar Er alla...

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Matsen

Publicerad 2017-12-24 07:43:38

Min röst går definitivt till Sparmann-jagaren!
Den billiga övningsjagaren som Flygvapnet ratade som sådan. En flygplantyp som låg före i utvecklingen, i varje fall i Sverige. Medan man fortfarande hölls med dubbeldäckare så kom denna som en frisk fläkt från framtiden. Ekonomisk och linjeskön. Sparmannjagaren kunde flyga tur och retur Stockholm-Göteborg på en tank, medan en Tiger Moth måste fylla två gånger på samma sträcka!
Det Sparmannjagaren skulle ha behövt är en klaff. Kanske vi får se en maskin i svenskt luftrum om några år...? Hoppas!!

Postat av: F

Publicerad 2018-01-06 15:02:35

Tack Matsen för din input. Med denna kommentar men även allt annat som du bidrar med.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela