SF.260 SE-CWR

Här kommer två bilder på en och samma flygplansindivid. SE-CWR? säger kanske någon: Det var väl en Mooney 201!? Jo, det stämmer. Men redan 1967 reserverades denna registreringsbeteckning av AB Flyg In för en ny SIAI Marchetti SF.260. Från ett tidigare inlägg:
På 60-talet saluförde AB Flyg In på Bromma italienska SIAI-Marchetti-flygplan. Förutom SF.260 och SIAI-Marchetti S.205 skulle man importera lyxamfibien SIAI-Marchetti FN.333. I det senare fallet sålde man en, SE-CWN, och vad det gällde S.205 så importerades ett demoexemplar, SE-CWO.
Man hade höga ambitioner vad det gällde Stelio Fratis smäckert designade SF.260 men tyvärr blev försäljningsresultatet rätt magert: Demoexemplaret I-SIAY (c/n 103 - den tredje tillverkade alltså) målades upp som SE-CWR men registrerades aldrig som sådan. Därutöver sålde man - som sagt - SE-CWU, men som levererades ny till Norge och blev LN-BIV. Sedan "bidde det inte mer", tyvärr.
Nedanstående bild tog Lars E Lundin på Malmen den 24 september 1967.
Man hade höga ambitioner vad det gällde Stelio Fratis smäckert designade SF.260 men tyvärr blev försäljningsresultatet rätt magert: Demoexemplaret I-SIAY (c/n 103 - den tredje tillverkade alltså) målades upp som SE-CWR men registrerades aldrig som sådan. Därutöver sålde man - som sagt - SE-CWU, men som levererades ny till Norge och blev LN-BIV. Sedan "bidde det inte mer", tyvärr.
Nedanstående bild tog Lars E Lundin på Malmen den 24 september 1967.
