Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Bästa (?) inläggen 2018

Publicerad 2018-12-22 11:00:00 i Allmänt,

Det tillhör traditionsmässigt sedan rätt länge att någon dag eller två innan jul, ta tillfället i akt att summera lite över årets bloggproduktion. Kanske även dryfta lite annat som finns på agendan. Så står man här nu igen och ska komma på något att skriva. Grubblar. Fyller på med mer kaffe...

Fortsatt har det väl i princip lagts ut nästan ett inlägg om dagen även under 2018, så har jag hållit på nu i över tretton år. Närmare bestämt 276 stycken. Ja, det är inte klokt och mycket ofta säger jag till mig själv att det är dags att lägga ner: Bäst före-datum är överskridet med råge! Men jag tar en dag i sänder och så rullar det på. Det finns dessutom några utkast till inlägg sparade i bloggskafferiet, även om antalet har gått ner betydligt jämfört med tidigare år.

Nä, jag ska inte gå in i mer djuplodande resonemang. Känns inte det finns någon speciell mening med det. Man går rätt mycket samma brottningsmatcher som jag beskrev i motsvarande text kanske för ett, två eller fyra (?) år sedan. Inte mycket förändras. Så här kommer mitt urval, det som jag själv anser var det bästa i bloggpoduktionen 2018.

Ernst bygger hangar och köper flygplan 1939

Lite om Tp 81

Det mystiska haveriet med ett argentinskt fraktflygplan i Sovjet 1981

Nyges Bandeirantes

Exit Biltema Airshow?

Ett sommarminne - e' mil från Lönneberga

Apropå skogsbränderna - 2

Det västtysk-zairiska rymdprogrammet...

Sultans of Wing - om El Sultan

USAF Air Medal till Viggenpiloter

Som vanligt ställs frågan: Hur många av de urvalda inläggen handlade om flyg i år då? Svar: Alla tio! Detta kan jämföras med att 2008 var de fem, 2009 var de sju, 2010 var det nio stycken, 2011 var de sju stycken, 2012 var de åtta stycken, 2013 var de sju stycken, 2014 var de nio och 2015 var de tio av tio. 2016 var det återigen nio, samt 2017 åtta.
Totalt har det från starten i oktober 2005 publicerats 4337 stycken inlägg på lae.blogg.se. Nu går som vanligt frågan över till er, kära läsare. Vad har ni för favoritinlägg från 2018? Berätta! Gör ditt för att hålla denna tämligen överåriga blogg igång... 😉

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: ESGB

Publicerad 2018-12-22 11:14:55

El Sultan min favvo såklart.

Postat av: Matsen

Publicerad 2018-12-22 16:42:06

Ernst bygger hangar och köper flygplan 1939, är såklart min favorit då jag också har lagt ned mycket tid (över tio år) på att forska runt denna Fairchild 24.
Se min artikel i SFT 1/2015.

Postat av: Anonym

Publicerad 2018-12-26 10:52:02

Flockharts Mustanger är en typ av historia som tilltalar mig. Jag röstar på den.

Postat av: BO RYDELIUS

Publicerad 2018-12-26 11:49:37

HISTORIEN OM ERNST ÄR SPECIELLT KUL. UR ETT FOTOALBUM KOMMER EN OVÄNTAD HISTORIA OCH PLÖTSLIGT FÅR ETT ANTAL FOTON MM ETT NYTT LIV. HADE VARIT KUL ATT LÄSA INLÄGGET FRÅN SFT 1/2015

Postat av: Trygve

Publicerad 2019-01-05 04:19:23

Dette er vel de av årets innlegg som jeg har kost meg mest med. In no particular order...

Argentinsk CL-44 krasj i Armenia.
Ron Flockharts Mustanger.
Jach Malloch's DC-7CF.
40 år sedan Monza-kraschen.
Familjealbumet.
Lost & found MFI.
Sista Tri-9 Convairen ut från Kambodja.
Vest-Tysk/ Zairisk romprogram.
Cannon, a Flight of Hawks.
Om en annan Meteor som skulle till Biafra.
Ostermanair.
Gone but not forgotten.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela