Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

ESMC 930815

Publicerad 2023-08-15 10:00:00 i Allmänt, Eksjö Flygdag, Hemmafältet, Propulärkultur,

Inspirerad av inlägget ESMC 890813 kommer här uppföljaren ESMC 930815, med bilder tagna söndagen den 15 augusti 1993 när det var flygdag på Eksjö-Ränneslätt (ESMC). Det är bara exakt på dagen 30 år sedan!

Ovan ser vi SK 61 Bullldog nummer 61033. Har för mig att PeO Olsson flög flygplanet, som hade anropet Bertil 33 ( Se även mitt inlägg om Team 61. ). Flygande Veteraners DC-3 Daisy var givitvis även den på plats.
Affischen blev rätt snygg. Idag har man - som tur är - lite fler typsnitt att välja på... 😉

TP 84 Lockheed Hercules på lågan. 

Radioanrop Gustav 841 och internationellt dito Swedforce 841. Kolla in inlägget Bilder på en Hercuels under 50 års tid (nästan).

Team 60 gjorde en bejublad uppvisning som avslutade Eksjö Flygdag 1993.


Kurt "Fido" Johansson från F 17 var hos med en JA 37 och hälsade på. Hundar brukar ju gilla att bli kliade på magen...
 


När man ser bilderna och minns - det var som i förrgår. Det är därför man, sittande här på kammaren, blir lite lätt chockad när man inser följande: Jag var då 25 år. Det är 30 år sedan. Det har med andra ord förlupet mer av min livstid efter denna tillställning än före! Känns...skumt.

Holmström flyg fanns på plats med en Dornier Do 228. J-O Holmström himself visade upp SE-KHL i luften för publiken.

Önskar att jag hade hittat bilder på passagen på lågan av Falconairs Boeing 737-300. Hade gjort en charter i samband med Hultsfredsfestivalen och gick tom till Landvetter (?). Letandet går vidare.

Så ett gäng klickisar på lite olika flygplan.
     

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Stellan

Publicerad 2023-08-15 19:26:22

Trevligt inlägg. Tiden går...

Har ett rejält gäng bilder från flygdag på Barkarby med An-2, Cub, mm. Du kan få det annars slängs det ety nu rensas det permanent. Mejla mig.

Postat av: Stellan

Publicerad 2023-08-15 19:26:22

Trevligt inlägg. Tiden går...

Har ett rejält gäng bilder från flygdag på Barkarby med An-2, Cub, mm. Du kan få det annars slängs det ety nu rensas det permanent. Mejla mig.

Postat av: Stellan

Publicerad 2023-08-15 19:26:23

Trevligt inlägg. Tiden går...

Har ett rejält gäng bilder från flygdag på Barkarby med An-2, Cub, mm. Du kan få det annars slängs det ety nu rensas det permanent. Mejla mig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela