Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Quicy Jones på Bulltofta - blogginlägg nummer 5000!

Publicerad 2023-02-07 05:55:00 i Allmänt, DC-3, Gone but not forgotten, Musik - 60-tal, Propulärkultur, musik,

Quicy Jones har precis klivit av Öresundspendeln Bulltofta - Kastrup, opererad av Transair Sweden för SAS med Douglas DC-3 SE-BSN. Jag tror att bilden är tagen på Bulltofta 1962-63.

Den 7 september 1962 är dock INTE bilden tagen. För då stod Quincy Jones i A & R Studios i New York och spelade in denna låt som han också hade komponerat.

Passar på att förkunna följande:

Vi firar nu inlägg nummer 5000 på lae.blogg.se med Soul Bossa Nova!


Quincy Jones är långt ifrån en främling för bloggen. Se till exempel It's My Party 50 år, Stomp! och Mini - 2: On Days Like These

Om vi zommar ut lite från översta bilden, så kanske det såg ut så här: DC-3 tillhörande Transair Sweden, SE-BSN, därefter en Skyraider från Svensk Flygtjänst. Och längst bort i bild, en DC-7C från SAS. Fotot är taget av Björn Larsson 1963. Vilken ögonfröjd - jag tror jag hör Bossa Nova Piston i mitt inre. Eller är det Bulltofta Bossa..?

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela