Pia SE-EDN

Här kommer ett par bilder på ett och samma flygplan på Bromma flygplats!
Som tidigare berättat i Pia SE-CDE ersattes det flygplanet med en annat av samma fabrikat: Piaggio P.166B Portofino SE-EDN. Även där kan man utläsa de tre sista bokstäverna i registreringen tll Expressen Dagens Nyheter. Denna Pia användes 1965-72 och lär under denna tid ansetts som Brommas bullrigaste flygplan. Två stycken Lycoming IGSO-540-A1C på 380 hästar gjorde sitt till. Ingen aning om propellrarna...
Totalt tillverkades cirka 150 stycken P.166, varav fem av B-versionen. SE-EDN ersattes i sin tur av Piper PA-31 SE-GDN.
Som tidigare berättat i Pia SE-CDE ersattes det flygplanet med en annat av samma fabrikat: Piaggio P.166B Portofino SE-EDN. Även där kan man utläsa de tre sista bokstäverna i registreringen tll Expressen Dagens Nyheter. Denna Pia användes 1965-72 och lär under denna tid ansetts som Brommas bullrigaste flygplan. Två stycken Lycoming IGSO-540-A1C på 380 hästar gjorde sitt till. Ingen aning om propellrarna...
Totalt tillverkades cirka 150 stycken P.166, varav fem av B-versionen. SE-EDN ersattes i sin tur av Piper PA-31 SE-GDN.
