ESSI 230805

Här kommer det årliga inlägget från Visingsö Fly In. I dag var jag på Visingsö flygfält (ESSI) mellan klockan 11.30 och 16.30 och kollade på flygplan, snackade med flygentusiaster och tog en del bilder.
Vädret var sådär med regn runt omkring, som säkert hämmade antalet flygande besökare. Temperaturen var inte heller över sig, men då kan man dra sig till minnes tidigare fly in på "öa" då det varit tropisk värme. Till exempel för tio år sedan. Vi snackar gärna och mycket om vädret, men ingen gör något åt det...
Det märks att arrangemanget har styrts upp inom Jönköpings Flygklubb på senare år, det är mycket bättre infrastruktur vad det gäller förnödenheter och faciliteter. Det tackar och bockar jag för.
Sedan kanske man kan dra ner på volymen vad det gäller Highway To The Danger Zone och annan musik. Det som är fränt med Visingsös lilla pärla till flygfält har inte riktigt det soundtracket. Fast det är kanske bara jag som blivit gammal? Jag är den förste att inse att man måste utveckla arrangemanget och därför letar man ny publik. Större publik. Det behövs mer intäkter och bra avtryck som gör att man ses med goda ögon av kommunen (som äger fältet). Påminner om min text Om flygklubbar och flygdagar i dagens FlygSverige.
Vädret var sådär med regn runt omkring, som säkert hämmade antalet flygande besökare. Temperaturen var inte heller över sig, men då kan man dra sig till minnes tidigare fly in på "öa" då det varit tropisk värme. Till exempel för tio år sedan. Vi snackar gärna och mycket om vädret, men ingen gör något åt det...
Det märks att arrangemanget har styrts upp inom Jönköpings Flygklubb på senare år, det är mycket bättre infrastruktur vad det gäller förnödenheter och faciliteter. Det tackar och bockar jag för.
Sedan kanske man kan dra ner på volymen vad det gäller Highway To The Danger Zone och annan musik. Det som är fränt med Visingsös lilla pärla till flygfält har inte riktigt det soundtracket. Fast det är kanske bara jag som blivit gammal? Jag är den förste att inse att man måste utveckla arrangemanget och därför letar man ny publik. Större publik. Det behövs mer intäkter och bra avtryck som gör att man ses med goda ögon av kommunen (som äger fältet). Påminner om min text Om flygklubbar och flygdagar i dagens FlygSverige.
Totalt lär Fly in'et ha i år besökts av cirka 50 stycken flygetyg. Några av dem syns på bilderna här nedan.
Tack igen, Jönköpings Flygklubb! Bra jobbat!















































