Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Vikten av att hålla balansen

Publicerad 2008-01-31 06:53:00 i Musik - 80-tal,

Depeche Mode berättar för oss om hur viktigt det är att hålla koll på det där med Vikt & Balans...


Depeche Mode  Get The Balance Right  - peakade på UK #13.

Min favoritlåt med Depeche Mode. Kanske inte så värst mycket depeche i ordets rätta bemärkelse - Get The Balance Right släpptes i UK den 31 januari 1983. Med andra ord: Har precis 25 år på nacken, tro det eller ej. Det här var innan gruppen började plocka upp en massa skrot och skit på scenen, det var då jag tappade intresset för Depeche och bytte Mode.


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: anders

Publicerad 2008-01-31 07:46:52

Åh, den är också på min depeche-top-5-lista. Dags att plocka fram lite tolvor i helgen tror jag. Är ganska säker på att jag har den på färgad vinyl.

* Fools
* Get the balance right
* Shake the disease
* Lie to me
* Master and servants (uddda dagar, jämna dagar och dag före helgdag så är det självfallet People are people).

Postat av: F

Publicerad 2008-01-31 07:55:33

Hur visste jag att detta inlägget var "rätt upp på din gata"? ;)

Videon skulle ju s a s också inroducera Alan Wilder (ny i DP då), så det är väl därför hans syns lite extra mycket...främst i början...

Postat av: anders

Publicerad 2008-01-31 12:56:27

Huvudet på spiken! Torsdagen kunde inte ha börjat bättre, tack :)

Postat av: Håkan O.

Publicerad 2008-02-01 17:05:28

Mycket intressant läsning om Kronflyg.
Jag kan bara tacka och buga !
Att SE-FHT och FHS sedan hamnade hos Trollflyg är ju en annan historia :-)

Postat av: F

Publicerad 2008-02-01 17:57:02

Tackar, tackar!

Jupp, FHS och FHT kallades för "Helge Sönder" resp "Helge Trasig", men hos Trollflyg för "Sigrid" och "Teckla"...tror Ankan hade en bättre "hand" med/om dem ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela