Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Ovation Tre - 2

Publicerad 2007-03-31 20:48:55 i Mooney,

image470  N23SN.

Några dagar in i januari bloggade jag om att en Ovation Tre var såld i Sverige. Som Mooney själva säger:

The Mooney Ovation3 - The fastest, single-engine non-turbo ever.

Via en kontakt som är flygledare på Grönland har precis fått reda på att den just nu är på väg - han fått upp en färdplan på M20R N23SN Goose Bay - Reykjavik  och som op står ett företag i Ängelholmstrakten.

image471

Man kan ju kolla på Maktkamp på Falcon Kräks och Dyngasvin ...samtidigt!!  

Edit: N23SN gjorde benet Reykjavik - Landvetter påföljande dag, den 1 april.

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Moffe

Publicerad 2007-04-02 11:13:21

Flygdagbok 2 är avslutad...
Om du startar ett flygbolag, kan du i så fall komma på ett bättre namn än Stil-Air?
Har du serien "Jaktflygare under andra världskriget"? Fyra fina titlar - jag har bara fått tag på tre - Stridspilot, Jag flög för Hitler, Det stora vansinnet, samt Jag var en självmordpilot. Väl värda att titta på.
Förresten: angående din snut-amazon du skrev om för ett tag sedan. Jag har skickat en bild på en synnerligen kär ägodel. Otroligt nog är alla funktioner hela, och skurken finns kvar efter tjugo års lek!

Postat av: F

Publicerad 2007-04-02 12:01:48

Men visst: L'air t ex. STIL kommer väl från STig LIndblad, en av Autoliv-bröderna, om jag kommer ihåg rätt.

Nope, jag har inte någon av dessa titlar som du nämmner. I varje fall inte i den serien som kom ut för ca 20 år sedan. Däremot har jag läst ett par av dem - även i äldre utgåvor.

JA! Grymt läcker Aston M, med kanoner och grejer. Perfekt att skjuta sig in i en fickparkering på ett lämpligt köpcenter dagen efter barnbidraget M ;)
O Moffe .. icke o lega me' *skånska* :P

Postat av: Anonym

Publicerad 2007-11-24 12:47:52

OOOh en O3:a. Finns också med på årets önskelista till tomten.

Attans att du ligger ett halvår tidigare än jag hela tiden med bra youtube-videos.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela