Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Loppisfynd - Folk & fä kommer fem

Publicerad 2007-06-30 15:11:54 i Allmänt,

Krydden Le Krydd.

Varit ute och rantat runt på byn med Krydden och Gustaf. Vi har fyndat lite på loppisar, främst den på Krusagården som var faktiskt var bättre än väntat. Eller, hann vi med någon mer loppis? Jaja, jag kom hem med ett par plattor och ett gäng serietidningar - några nummer av den svenska Pilot från 70-talet á en spänn stycket. Det är sådana här småsaker som gör dagen för en annan...

Svante och Pilot, det ar lordag i Oaklake Lite fynd.

Ska på fest med 80-talstema ikväll. Det ska alltså "klädas ut", egentligen kan jag komma som jag är så det är väl mer att skruva till det mer allmänt i smaklöshetens tecken. Hursom, jag kommer väl se ut något i mellan Don Jonson och en avdankad tysk porrstjärna som gett upp sin musikkarriär...eller va' fan, åt det hållet i alla fall. Omklädningsdepå blir det här - folk och fä kommer fem.

Sen ringde Johannes för en stund sedan - har inte hörts av på sex/sju år. Jag lovade att ringa tillbaks vilket ska ske nu.

Edit. Han avslutade samtalet med att spika en ny devis: Jag dricker min spriit och spelar min musiiik.


Currently spinning:

Svante Thuressons Du ser en man-plattan - det är sommar i folkhemmet.

Suzi Quatro And Chris Norman  Stumblin' In

Krydden fiskade upp denna singel i skivsamlingen igår, jag skrattade till lite mer än ordinärt av olika orsaker ("hö hö hö"). Vi sa att Dolly och Kenny borde cover-testa den.

The Romantics  Talking in Your Sleep

Donald Fagen    I.G.Y.

Nu Shooz   I Can't Wait


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Sparfen

Publicerad 2007-06-30 21:18:27

80-tals fest a la Tommys Popshow aldrig fel;) Sitter med bourbon&cola i förorten och surfar lite. Lite 80´s som du kanske minns:
/www.youtube.com/watch?v=PMBvnPX3BK4

Postat av: Jennsan

Publicerad 2007-06-30 23:58:39

Fint fiskat! ;)

Postat av: F

Publicerad 2007-07-01 11:32:56

Sprafen: Mer Peters popshow
http://www.youtube.com/watch?v=FZhVPC_tivM
Även skiten blir bättre med åren ;)
Jennsan: jäpp, inget bottennapp, eller? ;)

Postat av: Sparfen

Publicerad 2007-07-01 19:12:19

Huga! Modern Talking ger mig the creeps forfarande!
Den här sångaren fick det föraktfulla öknamnet "Stjärtis" på gymnasieskolan han studerade vid i Västerås. Man undrar ju varför, not! www.youtube.com/watch?v=UQ1Q4246SjI

Postat av: Sparfen

Publicerad 2007-07-01 19:40:09

Ja hon känns ju mer grabbig än en majoritet av de manliga sångarna i ovan klippkavalkad - hon skulle säkert ta de flesta av dem i
armbrytning. Blev väl "upptäckt" då hon körade bakom systrarna Päivärinta?

Postat av: F

Publicerad 2007-07-01 20:09:34

Jo, Anki B missar man t ex inte när man ser videon till Oh mama by the Päivärinta Sisters - Ankan är en vältränad "bit"

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela