Tiger Moth SE-CGE

Denna bild tog Håkan Bodin vid Aeroklubben i Malmös (AKM) hangar på Bulltofta 1957. AKM fick bara cirka ett och ett halvt år med de Havilland Tiger Moth SE-CGE.
Tiger Mothen inköptes av AKM från Rollason på London-Croydon via Ove Dahlén på MFI i början av 1957 och användes främst som bogserflygplan. Bredvid syns AKM:s KZ II Sport SE-ANM och bakom Stinson Voyager SE-BCM. Dessa flygplan finns fortfarande kvar, SE-ANM som OY-DOU i Danmark.
Redan den 6 september 1958 havererade SE-CGE på Rommelåsen. Denna bild kom från Anders Möller som även berättade att man hämtade hem vraket med en lastbil lånad från Kjell Eriksson Fiskexport.
Tiger Mothen inköptes av AKM från Rollason på London-Croydon via Ove Dahlén på MFI i början av 1957 och användes främst som bogserflygplan. Bredvid syns AKM:s KZ II Sport SE-ANM och bakom Stinson Voyager SE-BCM. Dessa flygplan finns fortfarande kvar, SE-ANM som OY-DOU i Danmark.
Redan den 6 september 1958 havererade SE-CGE på Rommelåsen. Denna bild kom från Anders Möller som även berättade att man hämtade hem vraket med en lastbil lånad från Kjell Eriksson Fiskexport.

Lite över fyra år tidigare: Nedan ser vi den kommande SE-CGE innan Tiger Mothen blivit "civiliserad" som G-ANKY på Croydon i februari 1954.
