Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Shadows grow so long before my eyes

Publicerad 2023-05-19 11:55:00 i Allmänt, Musik - 70-tal, musik,


Peter Frampton Baby, I Love Your Way
 
...är från 1975. I och med att jag för lite sedan såg den utmärkta dokumentären om A&M Records på SVT dök detta bortglömda örhänge upp igen.

Minns att min polare Rasmus för 29 år sedan plockade fram Framptons orginal, när vi en hel sommar hade plågats av Big Mountain. Oj, där och då lärde man sig visst något igen.

Och så höll vi på. Skulle överträffa varandra i det gamla kompisgänget med att hitta orginalet, orginalethiten eller den knäppa obskyra varianten (gärna på tyska), och så vidare. Oj, vad kul vi hade. Vinylen kostade då på loppisarna i det närmaste ingenting. Även det som var något att ha...

Minnen.

Trevlig Helg! Hepp!

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Birger

Publicerad 2023-05-19 22:00:08

Hade precis flyttat till England sensommaren 76. En pub jag frekventerade spelade livealbumet nonstop och jag frågade vad det var, dubbelalbumet köptes in dagen efter och har varit en favvo sen dess. Glädjemusik.

Postat av: Stellan

Publicerad 2023-05-21 11:10:49

Eller som John Cusack säger i filmen High Fidelity "Is that Peter Fu-ing Frampton?" när han hör Lisa Bonet sjunga "Baby, I love your way". Å det var det ju.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela