Den spanska Vipan - 2

Det verkar regna friskt på bilden. Var och när den togs vet jag inte, men bakom kameran stod Paco Andreu. Flygplanet är tillverkat i Malmö och är av typen MFI-10B Vipan. Det bär den spanska registreringen EC-CAN.
Från det tidigare inlägget Den spanska Vipan:
Tänkt var ju att starta upp en produktionslina av flygplantypen i Spanien i slutet av 60-talet, närmare bestämt i den gamla universitetsstaden Salamanca. I samband med att MFI överlät licensen av Vipan på ARCAMO tillkom denna folder vars fram (ovan) och baksida (nedan) ni ser här. I bolaget var exkung Simeon av Bulgarien styrelseordförande. Och längre in i vassen lurade en ännu större gädda i form av Otto Skorzeny.
Av den planerade versionen MFI-10C blev inget och EC-CAN (före detta SE-CPH) gick åt i ett haveri vid Sotos nära Cuenca, då ägd av Real Aero Club de Granada. Det sägs att vraket ligger i något skjul därnere...
Någonstans fick jag uppgiften att EC-CAN blev registrerad i Spanien den 28 september 1972. Misstänker att det snarare kan vara datum för äganderättsändring till flygklubben i Grenada.
Så vem hittar denna long lost Vipa och tar hem henne till gamla Svedala? Finns det vilja, ork etc om möjligheten att återbörda SE-CPH om tillfälle uppstår?

Från det tidigare inlägget Den spanska Vipan:
Tänkt var ju att starta upp en produktionslina av flygplantypen i Spanien i slutet av 60-talet, närmare bestämt i den gamla universitetsstaden Salamanca. I samband med att MFI överlät licensen av Vipan på ARCAMO tillkom denna folder vars fram (ovan) och baksida (nedan) ni ser här. I bolaget var exkung Simeon av Bulgarien styrelseordförande. Och längre in i vassen lurade en ännu större gädda i form av Otto Skorzeny.
Av den planerade versionen MFI-10C blev inget och EC-CAN (före detta SE-CPH) gick åt i ett haveri vid Sotos nära Cuenca, då ägd av Real Aero Club de Granada. Det sägs att vraket ligger i något skjul därnere...
Någonstans fick jag uppgiften att EC-CAN blev registrerad i Spanien den 28 september 1972. Misstänker att det snarare kan vara datum för äganderättsändring till flygklubben i Grenada.
Så vem hittar denna long lost Vipa och tar hem henne till gamla Svedala? Finns det vilja, ork etc om möjligheten att återbörda SE-CPH om tillfälle uppstår?
