Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Ljungbyhed den 15 juni 1986

Publicerad 2021-06-15 16:00:00 i Allmänt, Kalla kriget, Mustang, Piper, Propulärkultur, Spitfire, Tiger Moth...och Moth,


Idag är det alltså exakt 35 år sedan det var stor flygdag på Ljungbyhed. Denna arrangerades av F 5 och ingick i firandet av svenska flygvapnet som då fyllde 60 år.
https://cdn2.cdnme.se/cdn/8-2/28197/images/2008/61034_17362561.jpg?fbclid=IwAR2v1UhsWWcAF8NELaeuVDsjH5aBsbZmYTIooamJiW5z3NCYUE9Rpl4R6Wc
Genom åren har många bilder från denna tilldragelse publicerats på bloggen. Jag har letat upp några av dem, för en nostalgisk repris.

Många var där, jag var där. Var du? Många fina intryck som blev minnen, och sitter kvar där - hos mig - än idag.

Minns att Bengan och bloggisten bilade ner till Skåne på söndagsmorgonen, sommaren kunde inte vara på bättre humör. Inte jag heller...


Vi var några stycken som dröjde oss kvar och fick se Old Crow landa vid cirka 17.30.

Kom från Island via Bergen. Eller hur var det nu?

Får se om man hittar fler bilder. Inlägget kan komma att byggas på..?






Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Joakim

Publicerad 2023-12-01 20:40:49

När byggdes de två asfalterade kortbanorna? Funderar på om de borde synts i bakgrunden på SK61 bilden.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela