Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Blue Angels på Tullinge 1992

Publicerad 2018-10-30 07:07:00 i Allmänt,


Ibland har man - i backspegeln - gjort fullständigt fel prioriteringar. Det här var ett sådant tillfälle för mig. Bengan, min  far, styrde en buss t o r till Tullinge i slutet av augusti 1992 när Botkyrka flygklubb arrangerade flygdag med Blue Angels som stort dragplåster.

Närmare bestämt rörde sig om helgen den 29-30 augusti. Och här kommer övergången från förra inlägget - den 29 augusti 1992 lämnade den blivande El Sultan Arlanda för vidare befodran Colombia. Dagen efter filmades detta...

Vad jag gjorde denna helgen har jag inget minne av, men vet att jag hade haft det, om jag hängt med. Sent ska syndarn, som det heter.

Det är då man får försöka trösta sig med youtubeklipp som detta! Eller passande dryck ur denna mugg!

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Johan

Publicerad 2018-10-31 19:32:28

Jag var där, det var en sån kö in till F18 att vi stod på taket till bilen och såg Blue Angels flyga över trädtopparna.

Postat av: Thomas Lagman

Publicerad 2018-11-01 09:35:25

Jag har ordnat så att Botkyrka flygklubbs video från flygdagarna finns här http://www.f18.se/film/Tullinge-flygdag1992.mp4

Mycket nostalgi från fd F 18

Finns det nån som har VHS filmen från flygdagarna med Redarrows 1995 ?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela