Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Ängelholms flygmuseum 130711

Publicerad 2013-07-12 12:25:00 i Allmänt, Kalla kriget, Propulärkultur,

 
Passade på under en skånerunda att titta in på Ängelholms flygmuseum. Sist jag var där var i början av 2009. Tiden går...och för 25 år sedan hade jag precis muckat från F 10. Nä förresten, tiden flyger...



Bloggisten passade på att gå med i F 10 kamratförening igen. Jag föll ur medlemsrullan för cirka tio år sedan, men det var väldigt smidigt att återansluta direkt vid entrédisken på muséet. Kändes som en mycket välinvesterad hundralapp!

Som framgår av några av bilderna så motorkördes J 22 Johan Röd Kalle. Här nedan kommer lite levande bilder...


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Åba

Publicerad 2013-07-12 12:53:55

Härligt!
Ååå, i sommar måste jag få ändan ur vagnen och besöka F 10. Ser jättefint ut!

Postat av: Gert

Publicerad 2013-07-12 21:41:15

Underbart, jag måste besöka F 10 museet snart. :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela