Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

B.E.F. Presents Sandie Shaw

Publicerad 2011-12-27 06:25:36 i musik,



Sandie Shaw gör Anyone Who Had A Heart på en konsert med The Smiths 1987.

British Electric Foundation (B.E.F.) och Sandie Shaws version av Bacharach-klassikern Anyone Who Had A Heart släpptes som singel i april 1982. Kom väl inte göra något större väsen av sig, blev knappt listplacerad, även om det var det första skivsläppet av Shaw på åtskilliga år.

Jag kom att höra Sandie Shaws version på radion i juni samma år och det ögonblicket hamnade låten även på ett kassettband. Det var även första gången jag hörde Anyone Who Had A Heart, så för den då 14-årige bloggisten blev det "orginalet". Antagligen är det därför som jag fortfarande tycker att denna version är den bästa - här är en länk till den på spotify. Därmed inte på något vis sagt att jag dissar de bägge fantastiska orginalversionerna (jo, jag räknar båda som "orginal") med Dionne Warwick och Cilla Black.



B.E.F. Presents Sandie Shaw Anyone Who Had A Heart hamnade även på LP:n Music of Quality and Distinction, Vol. 1.

Den 15 oktober i år genomfördes B.E.F. Presents Music Of Quality & Distinction (London, Roundhouse) och där fanns bland andra Sandie Shaw. Man skulle varit där...


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Stellan

Publicerad 2011-12-27 11:18:29

Mja, håller nog DWs version högre, fröken Shaw fungerade bättre på exempelvis Getaway (där du har lite flygtema, kolla Dutuben) eller varför inte en annan BB-goding som Trains and boats and planes (se där, flyg igen!)Kul att se att du håller fast vid BB-temat, vill minnas att du varit där och petat förr?

Postat av: F

Publicerad 2011-12-27 12:57:21

He he...jodå, Trains & Boats & Planes är välkänd och kan säkert en dag dyka upp hät på bloggen. Det stämmer att jag gärna plockar pärlor ur BB/HD låtskatt, men denna gång så har jag något annat i kikarn, typ H17/BEF ;)

Postat av: Stellan

Publicerad 2011-12-27 17:03:28

Klart du alltid har något i kikar'n, det brukar du ju ha med ALLT du skriver. Tanken på Swing out sister dyker upp appropå BB, där finns ju lite BB-inspirerat också.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela