Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

ESME 100703 - 1

Publicerad 2010-07-05 12:55:24 i Propulärkultur,



Charlotte @ the office - det var här som de flygande besökarna South Swedish Vintage Fly In i Eslöv (ESME) den gångna helgen registrerade sig efter ankomst. Som synes nedan så var det en och annan som hittade hit, även vi - se förra inlägget. Här följer ett bildsvep.



Troligen har det nog aldrig varit så mycket flygplan på Eslövsfältet någon gång tidigare - jag gissar att det var bort mot cirka 200 som fanns parkerade ute i den gassande värmen. Dessutom en stor skara intresserade som hittat dit även på annat vis än par avion. Kan det ha varit cirka 3000 människor (eller till och med fler?) som tittade på uppvisningarna på lördagseftermiddagen?



Temat på fly in'et var som tidigare sagt Cub. Kan vara värt en egen bildsektion, eller hur?



Ett par slamkrypare finns med i slutet, en dansk PA-12 Super Cruiser och en engelsk PA-15 Vagabond. Anledningen till att de är med beror på det faktum att de levererades som nya under namnen Piper Cub Super Cruiser respektive Piper Cub Vagabond. 

Uppvisningarna och aktiviteterna på eftermiddagen avslutades med att 23 Cub'ar flög över fältet.



Kolla gärna in denna post på sportpilot.se. Även Skånska  Dagbladet har en artikel.

Skåne har en flygkultur som man avundas i andra delar av landet och jag känner på mig att det kommer att dyka upp fler inlägg om vad som händer på ESME det närmaste året. Summa summarum: En mycket lyckad tillställning! Man ser redan fram emot nästa år...


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Günther

Publicerad 2010-07-05 13:36:59



Ach so wunderbar! ;-)



Själv får man väl nöja sig med en mandelkubb till kaffet...

Postat av: Niklas

Publicerad 2010-07-05 18:53:06

Ja, det var verkligen ett lyckat fly-in!

Jag var supernöjd med helgen.

Postat av: Mårten

Publicerad 2010-07-07 22:00:38

en fantastisk träff, som jag missade :/ detta är ju Power big meet för flygtyg!

Postat av: F

Publicerad 2010-07-07 23:09:58

Mårten - Nästa år kommer bli värre ändå...

Postat av: Gert

Publicerad 2010-07-07 23:35:18

En fantastisk helg, jag kan knappt vänta till nästa år!

Postat av: Mattias

Publicerad 2010-07-12 23:09:55

Det var en riktigt fin bakhållsbild på mig där framför flygledartornet! Man ser ju ut som en riktigt dryg skåning - även om det sannolikt var lite stretching jag ägnade mig åt...

Postat av: F

Publicerad 2010-07-13 07:23:36

He he ...bara EN dryg skåning på den bilden, Mattias? ;P



Men det är bra sak detdär, att strecha inför en sådan höjdarlörda' :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela