Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Hey 19

Publicerad 2009-03-09 19:30:02 i Musik - 80-tal,



Steely Dan   Hey Nineteen

Doctor Ron inspirerade mig för några veckor sedan att plocka fram lite Steely Dan "och relaterat", som det brukar heta ibland. Gaucho och Donald Fagens The Nightfly snurrade ett par dagar på skivtallriken. Mitt självklara val härifrån är (som vanligt) Hey Nineteen, ett singelsläpp från den förstnämnda plattan som kom hösten 1980.

Klippet är från en konsert med bandet inspelad i augusti 2006. Varför tänker jag på Ray Charles när jag ser Donald Fagen? I klippet alltså. Nu, The Cuervooo Gooold...


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Farbror Sid

Publicerad 2009-03-09 21:22:25

Fy fasen vad bra denna låt är... ännu ett av din val som får mig att tänka på Eldorado i radion, eftersom den spelades där ganska mycket... Ja Lazern ett mycket bra väl!

Postat av: Farbror Sid

Publicerad 2009-03-09 21:23:50

Skickade en kommentar som inte kom fram.

Postat av: F

Publicerad 2009-03-09 21:38:01

Två kommentarer inne - antar att den ena är den du efterlyste i den andra?



Tack, Sid! Skönt att ha en man av god smak vid sin sida :) Låten är helt fantastiskt! Och, ja... det är ännu en "Alinge-plåga" så att säga. När man var runt 22-23 hade den kommit ifatt - ca 10 år efter Eldorado-erans peak. Som 14-åring fattade man riktigt grejen...vad var det för grupp?...men när man var en bit över 20 trillade femöringen ner :)

Postat av: K

Publicerad 2009-03-10 14:53:39

Det är såhär musik ska låta :) Såg dom live på Sthlm Jazz för några år sedan. Hoppas dom kommer till sverige snart igen!

Postat av: F

Publicerad 2009-03-10 16:22:59

Kan inte annat än hålla med, K!

och när man ser detta klipp så skulle det vara kul o se SD, indeedyy

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela