Ny Catalina-affär under uppsegling - 3
...eller ska man säga inseglad?

...för själva affären är numera klar - köpekontraktet skrevs nämligen den 12 februari.
Det var ett tag sedan något konkret sas i den av mig kallade "Catalina-affären". Men jag var okonkret för några dagar sedan i inlägget Vad som stort sker... och av kommentarerna att döma så fattade många läsare ändå "galloppen": Mer konkret sagt alltså: En Consolidated PBY Catalina är på väg till Sverige!

Förhoppningen är att kunna ferryflyga Catalinan till sin nya hemmaadress under försommaren. Finns massa mer att säga, men jag avser hålla er på halster lite, lite till (Det ska ta något nummer till innan Aeroplane Monthly, FlyPast - eller liknande - har storyn mer eller mindre "rippad" härifrån...). Eller hinner site'n waterbomber.se öppnas innan?
SE-BBY är föreslaget. Apropå callsign förresten - skulle det gå månne med Swedic 474?


...för själva affären är numera klar - köpekontraktet skrevs nämligen den 12 februari.
Det var ett tag sedan något konkret sas i den av mig kallade "Catalina-affären". Men jag var okonkret för några dagar sedan i inlägget Vad som stort sker... och av kommentarerna att döma så fattade många läsare ändå "galloppen": Mer konkret sagt alltså: En Consolidated PBY Catalina är på väg till Sverige!

Förhoppningen är att kunna ferryflyga Catalinan till sin nya hemmaadress under försommaren. Finns massa mer att säga, men jag avser hålla er på halster lite, lite till (Det ska ta något nummer till innan Aeroplane Monthly, FlyPast - eller liknande - har storyn mer eller mindre "rippad" härifrån...). Eller hinner site'n waterbomber.se öppnas innan?
SE-BBY är föreslaget. Apropå callsign förresten - skulle det gå månne med Swedic 474?
