Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Dagen i bilder

Publicerad 2007-07-31 22:50:04 i Allmänt,

manualrättning på JFKgammel tidningarUtsikt från ett takskivfynd

Som sagt, tisdagen har till större delen tillbringats i Jönkan. Mest har det handlat om flyg, bland annat har vi suttit uppe på JFK och haft distriktmästerskap i manualrättning - alltså uppdaterat Nils manualer, det var liksom lite lagom på tiden att göra så. Men finns det bara gott kaffe...

Passade även på att köpa lite vinyl hos ett antikvariat som nu lägger ner efter 17 år. Det som var mest skoj att hitta och få med sig hem var Richard Mayhill It's Takes Two To Tango - promosingel, fyrkantig sådan till och med. Han hade också en del kul gamla filmaffischer - B-rullar från 70-talet mest, med handskrivna noteringar som till exempel "Laxå biågraf - Tisdag 5 januari - banförbjudet". Den ångrar jag nu lite att jag inte köpte, men tyckte 50 spänn var lite väl mycket för en vältummad affisch av den mindre modellen till "Krigshundarna".

Annars är det lite - så att säga - crappy nu. Det började redan igår när det visade sig att en dansk som jag anförtrott en bild på ett nyligen havererat flygplan inte hade kunnat hålla den för sig själv, utan det visade sig att den var ute på "drift". Men i jämförelse vad som väntade när jag kom hem ikväll var problemet med bilden egentligen inget...

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela