Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Lagom september

Publicerad 2006-08-31 23:03:07 i Allmänt,

Om en liten stund är vi inne i månaden september. Brukar säga att detta är något av min favoritmånad. En tid av mycket "lagom". Alltså lagom sol, lagom temperatur, lagom regn - hade namnet inte varit så vackert så hade det varit bud på att döpa om september till månaden Lagom.

joh060826

Jag undrar om kepsen som rymde i lördags har hittat sin plats igen? Här är den, just på sin plats lite tidigare på kvällen.

sam

Så har jag tack vare den galne engelsmannen Sam (bilden), Stuart (bilden), eller vad han nu själv vill bli kallad för (se bilden), återigen hamnat i smörträsket vad det gäller nuvarande favoritlåt på heavy rotation. På en CD han gav mig i lördags fanns förlagan till den välkända Another chance med Roger Sanchez som släpptes för fem år sedan.

Som vanligt vill jag säga till att börja med att jag hatar Toto. Sånt gillar söner till pingstpastorer och det är tråk- och välputsad musikonani, antagligen i brist på the real thing för dessa gossar (?). Så gissa vad jag ska säga nu? Jo, textraden som är loopad i Sanchez' låt; If I had another chance tonight I'd try to tell you that the things We had were right, kommer från låten I Won't Hold You Back vilken finns på albumet Toto IV (1982). Läs mer om min blödande hatkärlek till Toto i ett blogginlägg från i våras. 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela