Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

ESSI 200801

Publicerad 2020-08-01 17:43:00 i Propulärkultur,

Enligt traditionen har första lördagen i augusti tillbringats på Visingsös norra spets och under några timmar varit på Fly in, anordnat av eldsjälarna i Jönköpings flygklubb.

Var där mellan klockan 12 och 15 och det var hårt tryck. Gissar att man har haft fler än 120 stycken flygande besökare.

Enligt en uppgift jag sett stannade antalet besökande flygetyg på 163 stycken! Ojoj, cirka 25 mer än föregående högsta antal...och då höll arrangemanget på i två dagar. En annan källa säger 144 stycken olika flygetyg. För det är nog så att vissa (främst) klubbflygplan hälsade på två gånger med olika besättningar.
Att det fanns ett uppdämt behov är rätt glasklart. Tre Sk 16A, sju Safirer, en Beaver...och en massa, massa andra kul flygmaskiner. Årets svenska flyghändelse? Ja, jag tror det.
Inte hann jag snacka med alla som skulle snackas med, inte hann jag ner till de vid badstranden parkerade flygplanen. Nä, hann inte heller att fotografera som förr, men här kommer i varje fall några bilder från Visingsö (ESSI). Håll till godo - och tre av dem är tagna av Jennie. Gissa vilka om ni kan..?


Liknande inlägg

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela