Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

SAW: When I'm Good And Ready

Publicerad 2018-12-21 14:00:00 i musik,


Sybil When I'm Good And Ready

...var en skapligt stor hit för 25 år sedan. Alltså, jag måste bita mig i underläppen - 25 år! Skämtar ni? Hursom helst, det var uppföljaren till The Love I Lost, som var en cover på Harold Melvin & the Blue Notes klassiker.

Sybil producerades av Stock (Aitken) Waterman. Vid denna tidpunkt hade de passerat sin topp, men för den skull är inte When I'm Good And Ready på något vis utan den rätta stunsen. Nej, snarare tvärtom! Det är tack vare min gamle polare Dr Ron som jag hittade (tillbaka) till låten. Anledningen var hans postning i mixcloud för någon vecka sedan.

When I'm Good And Ready peakade på plats fem på englandslistan i mars 1993.

1993 lekte livet rätt bra förresten. Happy days! Trevlig Helg!

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela