Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Weiron

Publicerad 2013-11-21 17:57:52

Att Björn Borg Borg läser "Fantomen" har väl inget att göra med bloggens föresars att delge läsarna vad som föregår inom den flyg- och flyghistoriska verksamheten? Det verkar som om det är tomt i bloggskafferiet. Mer flyg- och flyghistoria eftrlyses. "Fantomen" är förvisso nostalgi men har väl inget med bloggens föresats att göra..?

Postat av: Henry Wedberg

Publicerad 2013-11-21 20:41:51

"Vän av ordning" har talat. Som regelbunden följare av denna blogg kan man inte klaga på bevakningen inom såväl historiska som rykande aktuella flygfrågor. Om sedan bloggisten tar med andra inslag, så är han väl för höge Farao i sin fulla rätt att göra det! Och kan väl dessutom skriva exakt det han vill i sin egen blogg! Jag tror jag talar för rätt många av denna bloggs trogna supporters, och ser fram emot nästa inlägg från bloggisten!

Postat av: Andreas

Publicerad 2013-11-21 21:24:08

Jag vill gärna instämma med Henry Wedbergs inlägg.
Denna blogg tillhör bland det bästa som går att finna i vårt rike. Här kan man läsa unika artiklar som behandlar flyget, och då särskilt propeller flyget. Att man då och då möts av lite nostalgia inom andra områden, som tex Fantomenreklam är bara trevligt. Lite som "pausbild" i väntan på nästa artikel.

Postat av: KVI

Publicerad 2013-11-21 22:24:39

Undertecknad läser bloggen, var innehåll väljs, ägs och förvaltas av bloggisten, med mycket stort utbyte. Skulle jag inte haft detta utbyte skulle jag söka sig till annat ställe...

Take care F

Postat av: F

Publicerad 2013-11-21 22:36:24

Lugna o fina nu :) Min blogg speglar mina intressen, serier är är ett av dem. Apropå detta inlägg, se t ex här http://lae.blogg.se/2008/march/fenomenet-fantomen.html

Flyg- och flyghistoria är förhärskande på bloggen, det är och förblir mitt största intresse och det som i huvudsak fyller bloggen. Men något lite mer djuplodande flyghistorisk (svenskt) ämne har nog inte kommit till publicerings-point på ett ett tag nu, det kan jag nog hålla med Weiron om. Det finns dock projekt i bloggskafferiet, men de är i varierande grad "klara" eller har en bit kvar till färdigställande. Det gäller att ha tid och lust.

Just nu så går mycket engagemang åt i Bromma-ärendet, men så kommer det ju inte vara för evigt. Hav förståelse :)

Postat av: Mattias

Publicerad 2013-11-22 08:50:08

Ett tips till Weiron kan vara att kolla listan över Kategorier (till höger på sidan). Jag tycker att den listan speglar bloggen väldigt bra.

Själv tycker jag att det var länge sedan det fanns lite Tintin-trivia att reflektera kring! ;-)

Postat av: Weiron

Publicerad 2013-11-22 10:24:13

Som "vän av ordning" ber jag om ursäkt om jag trampat delar av nördkollektivet på tårna. Jag är de facto mångårig och nära vän med bloggisten. Jag behöver knappast studera listan till höger då jag under många år bidragit med underlag till flera av bloggistens artiklar. Naturligvis har bloggisten sin fulla rätt att dela med sig av sina intressen vid sidan om det rent "flyganknutna"... Jag har följt bloggen under många år och instämmer i uppfattningen att detta är en av de bästa bloggarna vad gäller flyg- och flyghistoria. Låt det så förbli!Inläggets rubrik "En bra dag kräver en bra avslutning"... Av denna uppmaning och anledning ber jag högaktingsfullt att få rekommendera mig och avslutar med detta inlägg vidare kommentarer eller bidrag till bloggen... Till F vill jag bara säga: Kör vidare med gott mod!

Postat av: F

Publicerad 2013-11-22 14:07:27

Ingen anledning att vidta några drastiska åtgärder, Weiron. Du är högst uppskattad, det ska du veta, vare sig det rör sig om kommentarer eller annat underlag till bloggen, eller - inte minst - för att du är en go gubbe! Ska försöka ringa dig under helgen :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela