Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Gert

Publicerad 2011-06-01 21:05:34

Den är kanonsnygg i dom färgerna!

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-06-01 21:27:26

Ge falconägaren ett bud, Gert ;)

Postat av: SuperEchoChris

Publicerad 2011-06-02 07:14:36



Lite trivia här, den här kärran annonserades ut i diverse engelska flygblaskor i början på 90-talet. Jag tipsade Sölve Fasth vid middagsbordet på SFF årsmöte om att Flygvapnets enda Tp 7 var till salu. Han började rycka i sina totar redan veckan efteråt för att se om den skulle gå att införskaffa till FVM. Han frågade dessutom mig om jag var intresserad av att flyga den till Sverige om köpet gick att genomföra. Köpet blev inte av, förmodligen för mycket stålar begärt vilket jag då tyckte var synd. Nu är jag bara glad att det inte blev någon affär! Hade det blivit av hade den med största sannolikhet numera stått nedmonterad i nåt jävla garage utom synhåll för någon och klassad som totalt ointressant av Parrs maffia!



Postat av: F

Publicerad 2011-06-02 07:35:43

Har för mig att Björn Löwgren skrev i ett tidigt nummer av Mach (1982?) om en flygplansauktion i UK där bl a denna Miles Falcon skulle säljas och han tänkte bjuda på'na. Anyway, hans bud var för lågt.



Nu är väl Björn f n inte direkt i flygplansköpartagen, men om någon annan svensk (med rätt inställning) är intresserad så förmedlar jag gärna kontakten.



Ägaren till Miles Falcon G-AEEG (ex SE-AFN och Tp 7 i flygvapnet), Peter Holloway, kan tänka sig att ställa flygplanet på ett passande museum i Sverige över vintern. Självklart även i det fallet står jag gärna till tjänst med förmedling av kontakt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela