Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Sweet Freedom

Publicerad 2011-01-21 12:23:00 i Allmänt, Film och TV, Musik - 80-tal,


Michael McDonald   Sweet Freedom
 
Bland denna bloggs husgudar återfinns Michael McDonald, han som en gång i tiden gav pipa åt The Doobie Brothers och innan dess Steely Dan. Minns till exempel inläggen The Doobie Liner och I keep forgettin'.

Sweet Freedom var ledmotiv till filmen Running Scared från 1986, därav anledningen till att se Billy Crystal och Gregory Hines tillsammans med McDonald ovanstående klipp. Låten skrevs och producerades av Rod Temperton, som för övrigt skrev en hel del åt Michael Jackson.

Michael McDonald - ännu en anledning till "lite skägg å lite myz" (namnidé till min nya blogg?). Fredag var det, ja. Trevlig helg på er!


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Stellan

Publicerad 2011-01-21 21:01:52

Ja jäklar, 80-talet regerar inte bara i klädbutikerna. Du plockar då fram myset ständigt och jämt. Jag föredrar Billy Crystal som skådis framför sångartist. Mångas hatobjekt men jag gillar "När Harry... " skarpt, kanske dags att se om den igen.

Postat av: F

Publicerad 2011-01-24 08:13:14

he he ...jo, vad gör man inte för att uppräthålla mysfarbrorstatusen ;)

Samtidigt så var ju skägg på 80-talet totalverboten i mina "kretsar", gick fetbort. Man har gått en låång väg...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela