Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Bästa inläggen 2011

Publicerad 2011-12-22 22:15:23 i Allmänt,



Så var det traditionsenligt dags att sumera bloggåret som gått med att lyfta fram några av mina inlägg som jag anser blev lite bättre än de andra. Här min egna Top 10:

Aerocenter i Växjö

Comper Swift i Sverige

Bezâk - inte bara lomcovák

Flygenhet 66

Svenska jaktplan på Filippinerna

State Of The Able Archer

Den hemliga finska Draken-optionen

Minnen - en sommar för 33 år sedan

Hej Petter Röd Erik

Täcknamn Ramona, Operation Jungle och skogsbröder


En jämförelse med tidigare års listor vad det gäller flyginläggen kan återigen vara på sin plats: 2008 var de fem, 2009 var de sju och 2010 var det nio stycken. I år är de sju stycken. Det märks också att dessa blivit mer och mer av militär art.

Är musikbloggandet ett passerat kapitel? Det vill jag inte tro, men samtidigt så är det sällan det ger någon kommentar eller feed back. De som följde bloggen för musikinläggens skull för några år sedan har nog tyvärr släppt intresset för min lilla oas på webben (?). 

Ett varmt tack för de som inkommit med gästinlägg till bloggeriverksamheten. Lias serie med bilder tagna för 30-35 år sedan på olika flygflottiljers skrotgårdar förtjänar helt klart att omnämnas speciellt.

Läsarantalet fortsätter uppåt. Det är inspirerande men även lite skämmande. Hela världen verkar hitta hit, träffarna från UK är väl de som märkas mer och mer, men även Ryssland. Hemma i Sverige kan man notera olika myndigheter, kommuner och emellanåt till och med regeringskansliet. Och går vi vidare i maktsfären så hittar man då och då EU-kommissionen...

Det var i oktober 2005 som jag började blogga och detta inlägg är nummer 2344. Under det kommande året lutar det åt att det kommer bli en del förändringar, tiden är mogen. Jag väljer dock att inte säga mer just nu om vad som ska ske. Ni ska hållas lite på halster.

Tack för det här året - lite tidigt att säga det, men då får man väl tillfälle att säga det igen. Gilla gärna bloggen på facebook.

Ni då, kära läsare, vilka är era favoritpubliceringar på min blogg under året som gick, 2011? Bollen över till er...


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Messerschmitt

Publicerad 2011-12-22 22:32:13

Kolvmotor, 1- till 4-sitsigt. I'm lovin' them.

Postat av: Per Lindquist

Publicerad 2011-12-22 23:30:02

LAE... Tack för ännu ett bra intressant och klurigt bloggår! Ser fram emot en fortsättning under 2012. God Jul och Gott Nytt År på´re! // Pelle L

Postat av: Niklas Larsson

Publicerad 2011-12-23 02:18:48

Tack själv F!

Alltid ett nöje att läsa dina flyginlägg!

Postat av: Weiron

Publicerad 2011-12-23 13:55:03

Det finns många bloggar och bloggister men LAE ligger definitivt i topp! God Jul och god fortsättning på det nya bloggåret 2012!

Postat av: Kenneth Edlund

Publicerad 2011-12-23 19:26:51

God Jul världen bästa bloggist:)"kikar in nästan varje dag för att kanske läsa nåt nytt:)"

Postat av: chefsingenjören

Publicerad 2011-12-23 19:51:08

God Jul LAE!



Musikinläggen kanske inte blir så välkommenterade, men de skapar en skön retrostämning på bloggen. Jag tror som alltid på "blandgodis" som koncept.



Själv så röstar jag på Ramonainlägget! :-)

Postat av: F

Publicerad 2011-12-23 23:24:39

Hoppas fortfarande att fler berättar om eventuella "toppar" i årets publiceringar. Men CI - God jul förresten - har rätt mycket rätt: Jag tycker själv att just det inlägget är.....bra :)

Postat av: Grandprix63

Publicerad 2011-12-24 09:47:43

Har svårt att "peka ut" ett specifikt inlägg, bloggen är överlag mycket bra. Gillar personligen Draken, Lansen och andra "Kalla kriget"-plan och läser förnöjt inläggen om dom.

Musikinläggen är spännande. Får mig att upptäcka nytt eller minnas gamla favoriter.



God Jul!

Postat av: Stellan

Publicerad 2011-12-26 23:54:25

Tackar för ett bra bloggår. Svårt att säga vad som är bäst eller mest intressant, det roligaste är nog att man aldrig vet vad som dyker upp här ändå. Och, musikinläggen är kanske inte alltid de mest välkommenterade men jag lovar att volymen skruvas upp då och då. Ofta går jag tillbaka till mina egna favoriter från både 60-70-80-talen tack vare det du letar upp.

Postat av: Michael

Publicerad 2011-12-27 15:08:06

Hej,



Hej Petter Röd Erik är mitt enskilda favoritinlägg för året. Detta då sparandet till den egna Mustangen pågår fortlöpande.



Annars är inläggen från skrotarna uppskattade och jag ler alltid förnöjsamt kring matlagsbilderna.



Tack för all härlig läsning under 2011.



Ser framemot att 2012.



Gott nytt!



Michael



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela