Liknande inlägg
Kommentarer
Postat av: Ernest Laverdure
Jösses vad man tog i på den tiden!
Ett propagandablad av fantastiska proportioner. J22 var ju hopplöst föråldrad redan när den flög första gången även om det säkert var ett trevligt flygplan.
Man får ju inte glömma bort att de förmodligen inte kommit i luften om det inte varit för P&W motorerna som stals från Frankrike av en onämnbar nation.....
Postat av: F
Stals?! Dessa motorer fanns väl och skvalpade i det s k Vichy-vattnet? ;)
....och tämligt rostiga lär de varit också
Postat av: Dykarn
Snabbaste flygplanet i förhållande till motorstyrkan,schysst med handicap ala golf i krig!!!
Ett tidigt EU-projekt och dessa håller ungefär samma standard fortfarande.
Postat av: F
Jag skulle påstå att J 22 även funkar som ett "EU-projekt" i dessa dagar ;)
Postat av: Dykarn
"Absolut"
Postat av: F
Ja, let's take The Absolute Racer till Reno - en hottad J 22-replika
Postat av: Dykarn
Vilken syn,men vilket handikapp skall den ha?P51:or och bearcats får ha antingen stället ute eller ett max ingastryck
Postat av: F
Kan man kanske fråga sig? Men det finns en bloggläsar därute som räknat på J 22 performance med större motor i samma "familj", R-2000...eller om det t o m var en R-2800. Med den senare i näsan kanske det är lika bra att sätta sporrjulet i spinnern?
Men det går nog kräma ut lite mer av den svenska hemslöjden, så här efteråt...när kriget ändå är slut ;)
Postat av: Sven W
Mmmm... björkfanér. Kan man få den i trärent masur?