Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Zurück from Slytan

Publicerad 2006-12-20 22:11:03 i Allmänt,

Zurück from Slytan

..och nu åter basen efter att tokat runt på vägarna. Skallen värker som attan. Grannens hund skäller. Både han och jag borde kanske dricka lite vatten.

Den interna rapporteringspunkten Slytan dokumenterades (ovan bild) och sändes via mms. Som svar fick  jag "FL110" och denna bild:

FL110

Hur bra är ni på Sveriges geografi?

Ungefär en halvtimme senare ankom LNK till Kjula där man dagen till ära faktiskt höll på med snöröjning. Vilket jag egentligen inte kan förstå för det var tunn nysnö.

LNK ESSU 20 dec 06

I stort sett samma stund som motorn på LNK kuperades kom en J 28C Vampire  in över fältet och gör ett par gungor. Dagens höjdpunkt nr.1.

Efter att rangerat in LNK  hos Nordflyg - kärran ska stå där till en bit in i januari - lämnade vi henne åt sitt öde och bilade över till Bromma för lunch: stenungsbakad pizza. Dagens höjdpunkt nr.2.

Med ett litet gäng böcker (flera inslagna) och tidningar begav vi oss hem sedan i mörkret och nådde det mörkaste av Småland frampå kvällen. Nu ska jag strax lägga mig. Dagens höjdpunkt nr.3.

Oj, just det ja. Noterade i förbifarten att man leker en hangarvariant av sanning och konsekvens i Jönköping också...

28197-367

Notera fenan. Tror någon verkligen att denna PARO har ett tidigare förflutet i Schweiz? Nä, det är verkligen något lut med det här.....

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Hakan Langebro aka N29495

Publicerad 2006-12-21 00:36:31

Later trevlig. Sjalv aker jag fran Sunny California i kvall for att vara i Sverige under Jul och nyar!
N29495 far sta pa plattan i 2 veckor...

Ha en trevlig Jul och nyar. Vi kanske hors. emaila mig ditt nummer.

Ha de bra

Hakan

Postat av: Fred

Publicerad 2006-12-21 09:21:11

Jodå, det var en bra dag!

Right back at U, Håkan - God jul & gott nytt år!

kolla mailen.

Postat av: Bengt Bergholm

Publicerad 2006-12-26 19:56:03

Sveriges geografi är väl inte så knepig. Bilden förställer Visingsö med tillhörande fält, ESSI :)

Postat av: Fred

Publicerad 2006-12-27 14:09:54

Tveklöst är det ö'a!! Helt rätt och knappast svårt för dig, Bengt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela