Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

SAW: Listen To Your Heart

Publicerad 2018-12-28 13:40:00 i Musik - 80-tal,

Sonia  Listen To Your Heart

...släpptes i slutet av 1989. Den var med andra ord hit precis vid den tiden då muren föll. Det känns lite konstigt att jag inte minns låten speciellt mycket från den tiden - jag hade ju (om jag får säga det själv, samtidigt som jag hostar) "stenkoll". Bör ha kommit ihåg State of the art-videon till exempel. Det var ju värsta nya digtala Bluescreen-tekniken...

I vilket fall som helst, det är (återigen) Dr Rons fel. Han har erkänt och berättar bland annat följande:

Jag är så långt nere i träsket att jag vet att de dansande kläderna i bakgrunden tillhör killarna i Big Fun... att Waterman förbjöd dem att berätta att de är gay... och att en av killarna (gubbarna) numera försörjer sig som knarklangare.

Jag svarade:

Oj! Ja det var banne mig SAW-överkursen galore! Men det är nog bara att framhålla; låtarna har den där speciella viben som t ex Abba fick till. I "Listen To Your Heart" märks den mycket tydligt.

Precis som det också gör i I Don't Wanna Get Hurt  utlagd härom veckan. Det har varit en del från The Hit Factory på sistone - ja, man har nog allt gått ner sig lite i Stock Aitken Waterman-träsket runt jul och nyår, banne mig! Gjort sällskap med Dr Ron nere i blippbloppgyttjan.

Varning: Den här låten handlar om hjärtat, men sätter sig på hjärnan.
Fast: Somewhere there's a truth you can't deny, that life is too short for goodbye, If I always let my heart, control what's in my mind. Hm, i det där limbot är man, typ. (Textanalys av en SAW-låt - nu har det gått långt. Bäst att sluta.)

Trevlig Helg och Gott slut! Häpp!


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela