Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

A Flash in the train

Publicerad 2017-09-29 14:04:00 i Musik - 80-tal,



Flash & The Pan  Waiting for a train

...är ett bra exempel på en typisk nattradiolåt från Eldorado-eran på P3. Jag har för mig att jag gjort ett blogginlägg om låten tidigare, men efter att ha snabbt kollat igenom mina gamla alster verkar det tydligen inte så.

Låten finns med på albumet Headlines som kom på sensommaren 1982. I maj året därpå släpptes Waiting for a train på singel och blev, som i alla fall jag minns det, flitigt spelad i svensk radio under sommaren och framöver.

Flash & The Pan är ju lika med Harry Vanda och George Young (den senare är ju för övrigt även känd som äldre bror till Malcolm och Angus Young i AC/DC). Dessa australiensiska musiker, låtskrivare och superprodcenter, har tidigare figurerat till exempel inlägg som JPY som Yesterday's Hero. Att det finns en annan låt med samme artist som är betydligt mer känd och även den är "pennad" av Vanda & Young... Ja, ni kan säkert lista ut vilken. Med det sagt pålyser jag återigen en Trevlig helg (tjöt!) och önskar att tågen ska gå i tid. Häpp!


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela