Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Every Kinda People

Publicerad 2017-11-03 16:00:00 i Musik - 70-tal,



Robert Palmer Every Kinda People

...blåögt (som i blue eyed soul) så det förslår från 1978. Men jag snabbade inte upp den då. Versionen som jag nog hörde först var gissningsvis den som släpptes i början av 90-talet. Trodde det var nytt, då. Fast, spelar roll? Nä, egentligen inte, för låten är alltid aktuell. 

Att Every Kind People dessutom använts som reklam för Heineken spiller över på det faktum att snart är det dags för den första fredagsölen. Apropå aktuell...

En sak till innan jag går: För sju år sedan hade jag uppe Some Guys Have All The Luck här på bloggen - en annan hit med Robert Palmer. Trevlig Helg! Häpp!
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Matsen

Publicerad 2017-11-03 18:52:02

Kommer ihåg att jag köpte LP:n med hitlåten Looking for clues i början av 80-talet... och det var den enda låten på albumet som jag gillade...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela