Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Helge Wilhem

Publicerad 2017-05-03 07:12:00 i AvArt - Avation art...med mera,


Denna akvarell/vattenfärg gjorde jag i slutet av 1986. SE-EHW var en Cessna 172 som 1965-68 användes vid Syd-Aeros skolflygverksamhet på Jönköping/Axamo. Det var därmed en av de 172:or som pappa tog sitt cert på och "tavlan" fick han av mig som julklapp. Inte visste jag då att jag inte hade fått till utseendet helt korrekt, men jag trodde...


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-05-03 16:31:02

Hej
Kul att just denna gamla maskin kom på tal. Sedan ett tag har vi på kontoret denna tavla som vakar över oss och påminner oss anställda om firmans ursprung. Devisen om att alltid leverera kundens önskemål gick som en röd tråd genom Grafair, på gott och ont. Bengt är sedan ett år glad pensionär och vi andra förvaltar arvet efter SE-EHW genom att göra mer eller mindre samma sak som då, bara med spetsigare flygplan....

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-05-03 16:34:09

Hej Fredrik.
Kunde inte klistra in en bild här, har smsat den till dig.
Mvh Calle.

Postat av: Steff

Publicerad 2017-05-03 22:14:07

Snyggt! Antar att du inte hade annat än svart/vit bild som förlaga.Då blir det svårt.

Postat av: GJ

Publicerad 2022-02-06 14:51:06

Kan höra anropet sierra echo echo hotel whisky innan jag hoppar ut över Rinkaby.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela