Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Vad ska det till...

Publicerad 2017-03-03 13:45:00 i Musik - 60-tal,



Junior Walker and the All Stars What Does It Take (To Win Your Love)

...var en hit sommaren 1969 (men var inspelad året innan). Saxofonen - ett instrument som jag genom åren haft en vacklande inställning till - hanteras snyggt och varsamt av Autry DeWalt Mixon Jr, känd som Junior Walker. Sax är ett utmärkt låt-hook-instrument, inget snack om det.

Låten var skriven av Johnny Bristol, Harvey Fuqua och Vernon Bullock, där åtminstone de två första namnen är välkända för mig i Motown-stallet. Den peakade på plats fyra på amerikanska Billboardlistan och tretton på englandslistan.

För min del upptäckte jag What Does It Take (To Win Your Love) i början av 90-talet och har bara fina minnen av den. Låten är härmed upplockad i soundtracket till A Chicken Has Been Killed. Trevlig Helg! Häpp!


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela