Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Svante - 3

Publicerad 2017-07-07 13:33:00 i Bästa sommarlåtarna, Musik - 60-tal,



Four Tops  Baby I Need Your Loving

...är en mycket välkänd Motown-klassiker. Den spelades in i Hitsville i morgon för exakt 53 år sedan och två dagar senare fanns singeln att köpa i butik. Det var Snabba ryck på den tiden och detta kom att bli Motowns första miljonsäljare. Men...



...faktum är att jag nog faktiskt gillar den svenska Svante-versionen, med text av Robert Broberg, snäppet ännu mer. Det är en perfekt låt att börja en sommardag med - öppna fönstret, njuta av morgonkaffet och känna att det är gott att leva...

(När jag skrev detta på tidigt torsdagsmorgonen så var det just en sådan morgon med klarblå himmen och där solens strålar skiner rakt in i ens hjärta. Nu vet jag inte om fredagen direkt skulle bjuda på det, men det får väl gå ändå...)


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Matsen

Publicerad 2017-07-07 15:28:14

Min favorit med svenska Svante är Johan B Lund som han kom tvåa med i Melodifestivalen 1977.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela