Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Lost In Music

Publicerad 2017-02-03 14:14:00 i Musik - 70-tal,



Sister Sledge  Lost In Music

...i sin orginalversion som släpptes på singel i början av 1979. Men jag ska i ärlighetens namn säga att det var inte då, utan på hösten 1984 som jag hörde låten för första gången, och det i en nysläppt och ommixad version (samt utsänt en tidig fredagkväll i radioprogrammet Metropol).

Detta var den egentliga inkörsporten för mig vad det gäller musik skapad och producerad av Nile Rodgers och Bernard Edwards, det vill säga radarparet bakom Chic. Mer Chic-relaterat om Rodgers/Edwards har bland annat förekommit här på bloggen i inläggen LångfredagsSpacern, Good Times & Rapper's Delight - Nile Rodgers berättar, Get Lucky och Ross tar det piano.

Märkligt att Lost In Music inte varit uppe på bloggen tidigare. Med tanke på omnämnandet av Metropol så är låten en uppenbar och klockren fredagstreat. Förresten, är du sugen på att lyssna på lite radiohistoria perfekt för en fredag = Metropol? Kolla in här! Med det säger jag Trevlig helg! Häpp!


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela