Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

ESMC 170820

Publicerad 2017-08-21 07:46:00 i Eksjö Flygdag, Hemmafältet, Propulärkultur,


 
Om jag sa att jag inte är nöjd skulle jag ljuga - Eksjö Flygdag 2017 blev en succé! Och det trots att vädret var lindrigt sagt ambivalent: Stundtals riktigt bra, stundtals riktigt uselt (fråga Mattias Nyberg). Men besökarna kom ändå till Eksjö/Ränneslätt (som har flygplatsindikator ESMC). Vi beräknar att det handlar om ca 10 000 personer i publiken - somliga hävdar att det till och med var ännu fler.



En programpunkt fick ställas in och det var fallskärmshoppningen. Anledningen till det var den stundtals kraftiga vinden som blåste in mot publiken.

En vacker dag ska jag berätta storyn om programpunkt JAS 39 och vad som hände...och varför...

Tack alla ni som kom och delade vår (flyg)dag!







Nu får vi återhämta oss en stund. Kanske kommer Eksjö Flygdag tillbaka, och då eventuellt i en lite omstöpt form. Vi får se...


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela