Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Guccimamma

Publicerad 2017-08-01 08:03:40

fin blogg

Postat av: Henry Wedberg

Publicerad 2017-08-01 12:26:52

Ägdes länge av Roger Christgau, med den fantasifulla "svengelska" märkningen. Kul att se att den är i luften!

Postat av: LångaKniven

Publicerad 2017-08-18 14:35:59

För många år sedan hade jag en modellbyggarperiod, som sammanföll med Gul Kalles flygning i Eksjö 1996. Jag blev oerhört sugen att bygga just den, så jag hittade Christgau och frågade om planets historia. Hans son, som är lite allmänförfattare, hade skrivit en rätt bred historik. Den förklarade även lite av serienummerfelen, så den är rekommendabel. Kommer förresten en FW till Eksjö i år?

Postat av: Långa Kniven

Publicerad 2017-08-18 15:06:09

Flygdagen i Eksjö 1996 sammanföll med ett svårt återfall i modellbygge, så jag skickade ett brev till Christgau och frågade om info. Hans son var lite av en allmänförfattare och hade skrivit en bok om planets historia. Den läste jag med glädje, men fick också lite insikt om serienummeravvikelser, så någon modell blev det tyvärr aldrig. Kan man förresten hoppas på ett se en FW över Eksjö till helgen. Jag har laddat med nytt objektiv och lämnar Skåne om ca 45 min.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela