Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Swedavia och löpartävling på Arlandabana

Publicerad 2016-09-09 20:48:00 i Swedavia - svenskt flygs fiende nr 1,


För ett par dagar sedan upplät det statliga flygplatsbolaget Swedavia en av Arlandas banor för en löpartävling. Jag missade NOTAM därom, men hade jag varit mer uppe på tåspetsarna så hade ni fått veta detta INNAN startskottet för löparna hade gått. Tilldragelsen har gett upphov till en tråd på flygtorgets lilla forum - se här. Förutom att några inkommande flighter fick ligga i holding förståss...

Alltså, jag är inte förvånad. Swedavia har inte fokus på rätt saker, och att tillåta en löpartävling på en av de tre banorna på självaste Stockholm/Arlanda...ja, kan det bli mycket mer uppenbart?! Swedavia ÄR svenskt flygs fiende nummer 1! 

Hur länge ska vi i detta landet tolerera Swedavias abnorma beteende? Skriv om uppdraget, politiker! Kicka folket i ledande postion som inte förstår hur flyg fungerar - från gräsrötterna i allmänflyget och uppåt - hur det hänger ihop! Och som jag uttryckt tidigare; byt namn! För varumärket Swedavia är i FlygSverige nerskitat från tårna till upp långt över ögonbrynen...


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela