Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Tissel Tassel

Publicerad 2016-10-28 13:33:00 i Musik - 80-tal,



Dan Sundquist & Prins Valiant  Stockholm Huzzle

...är en partyrökare som idag är rätt bortglömd. Frågan är om den egentligen blev ihågkommen? Vi är nog rätt få som la den på minnet och jag tycker helt klart att vi borde bli flera. Därför - i brist på bättre video (för någon riktig sådan lär nog inte finnas) - bäddas ovan youtube-uppladdning in i detta inlägg och får bli Veckans fredagstreat!

Gruppen spelade in två fullängdare 1983 och -84 och denna låt är hämtad från den första av dessa; Vaddå jag dyster?? Baksidan till denna LP syns nedan, det finns en hel del intressant att läsa där...

Upp med volymen nu...och Trevlig helg! Häpp! Ah, shit..!

Ja, just det. Bytte utseende på bloggen. Är det bra eller dåligt förresten?


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: KVI

Publicerad 2016-10-28 14:37:40

Ciao LAE,

Alltid skönt med det man är invand med...men jag märker ingen större skillnad :-) Brukar ha fokus på vad som skrivs så...

Det enda som jag kan gnälla på är, säkert ej av dig infogade inlägg, "Du kanske också gillar".

Kör på i det nya formatet är min åsikt så får folk höra av sig.

Trevlig helg på dig!

Postat av: Magnus Fridsell

Publicerad 2016-10-28 14:43:00

Trombonsolot blåses av den evigt pålitlige mannen med det röda hornet: Nisse Landgren. Fett!

Trevlig helg!

Magnus

Postat av: ©

Publicerad 2016-10-28 14:56:12

Jag gillar den nya designen :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela