Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Minnen från IFSA - 3

Publicerad 2016-05-31 07:50:00 i Propulärkultur,



Fick även feedback från NOA vad det gäller IFSA - se inlägget Minnen från IFSA och dess efterföljare. NOA skrev följande i ett mail:
   
Bifogar några bilder ur arkivet från Torslanda. Kärrorna fanns ju understundom där, dock utan flottörer...
 
Jag kommer mycket väl ihåg IFSA som fanns i sjön Gröen, på den tiden. Det var inte förrän 2010 som sjön kom att kallas Landvettersjön, officiellt.
 
En annan kul grej är namnet. Jag trodde att det hette.............aktivering, på slutet. Det står så i registren. Nu ser jag på medlemskortet att de skriver .... aktivisering. Underlig svenska tycker jag.
 
Tack NOA! Har också grunnat på det där med aktivisering versus aktivering, men när jag fick se Eskos medlemskort så fick det bli det förstnämnda i min text.


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Matsen

Publicerad 2016-06-01 08:15:25

Det heter aktivisering på norska...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela